Saturday, January 16, 2010

:: it's oh-so-cute-turn-i'm-gonna-throw-you-outta-this-train situation! ::

Salam to all my readers

kids. they are sooo cute but i warn you, they can be pretty annoying sometimes. i'm sorry if you guys think i'm cruel or bad or whatever the bad words are after reading this entry but i'm just being me. this story take place in a train from KL to Seremban.

i was just finished having my shopping spree and i'm totally exhausted. all i wanna do in the train after this is sleeping and take some rest before reach Seremban. i was delighted coz i manage to get a seat and the train wasn't pack with people. then, a father with three small children sat next to me. but there was only one seat left and the children had to stand. i was really tired but seeing their face made me think, "should i offer them my seat or not" but i chose to stay put. ok, that's the first crime i did.

~ oh look at them! ~

the children were in a good mood so they just jumping and playing around. i tried not to see them as i'll feel guilty for not letting them sit. but things started to get a little out of control (in my opinion) as they enjoying their time on the train like they were playing at their house. they were making noises and jumping around, and that's where i started to feel really annoyed. hello, i'm trying to sleep here!!


they still small and it's not worth it to scold them and ask them to sit quietly. that's the good Judiene speaking. but the evil Judiene saying like this, "i wish i could throw them out of this train!". huhuhu. ok, i'm cruel, get it. but i'm not usually like this ok, it only happen if i was tired, unhappy or not really in the mood. and the kids were having fun while i was tired. hahaha. see.

but whatever it is, i really enjoy being around children. as long as they age 2 years and below and easy to take care of. huahahahaahahaa (evil laugh!)



p/s ~ i found two sweaters that are really make me feel "i can wear sweater too". erkk!!






25 puji aku smart:

Frodo Baggins said...

hahahahhahaha
cruel gilerrr
mika tgh practice
tuk masa depan
"voice of tomorrow"
kekdah nyer


>>______<<

Ejay said...

yeah... aku pun ada experience yg lebih kurang sama gak masa tgk AJL kat Stadium Putra hari tu. ada 2 seat kosong sebelah aku. belakang aku ada sorg budak kecik (tak tau camne bdk bwh 12thn bley lepas masuk), dia buat kerusi sblh aku tu mcm jongkang jongkit. bising!! focus aku terganggu nak dgr finalist menyanyi. sekali dua takpe, dah byk kali sgt... aku sergah sekali. SHHHHHHH~!!!! terus senyap budak tu, smpai tertido. muahahhaa. lantak la mak bapak dia nak ckp apa.

f.a.r.a.h said...

hey u. macamane nak ade anak nih nanti. asal u balik keje je, budak2 kecik tuh kne stay still takleh bising. haha

fitriah said...

haha same la. kadang kadang tengok budak kecik comel pipi tembam merah dengan bedak bertompok tompok geram gile rase macam nak picit2, nak pijak2 haha. ;p

i'msosupernotcool said...

haha..
they just kids dude..
chill!!

Judiene said...

Frodo Baggins ~ erkk?? apa maksud ko bro? mika? sape mika?

Judiene said...

Ejay ~ bro, kalo kes cm2 lg memcabar keimanan aku tuh. mau nak lempang je walaupun dowg tu budak. hhahaha.

Judiene said...

Farah ~ haha. takpe, anak-anak i paham bapak dia cne nnt. hahaha.

Judiene said...

Fitriah ~ geram tu, geram gak. tp kalo dah sampai tahap annoying gler, bila-bila masa jah bleh kne sergah budak tuh. hahaha.

Judiene said...

I'msosupernotcool ~ yeah, that's what i'm trying to tell myself. hehe.

si pOlan said...

x ske little gal
x ske kanak2 cumel
sebab ase nak lempang =p
oh,ko x ase ag deal ngan dak2 ADHD mungkin..
huh

yaziith su anaz said...

i tak suka budak budak jahat yang jahat.
nakal seket seket is fine.



tapi kalo tahap moksya,,i humban tepi jalan.
nyampah.

kerolizwan said...

padan muke kau. mwahaahhaha

StrewberiManis =) said...

saya xleh jmp kids below 2years
geram sgt
rasa nak ceom2 plus chubit2 pipi dia
tambah2 yg pipi labuh
perghhhh mmg kne ceom la
wajib okeh =P
lantak la parents dia nak kate ape

Judiene said...

Si Polan ~ dak2 ADHD? ape tuh?

Judiene said...

Yaziith ~ haha. humban tepi jalan watpe, humban masuk gaung terus. hahaha!

Judiene said...

Kerol ~ sampai hati ko. huhuhu. sob sob!!

Judiene said...

StrewberiManis ~ sy kalo baby mmg nak cium smpai merah pipi tp once they start to annoy me, here the evil Judiene comes! hahaha!

Khaleeqa Idrus said...

Yeah , they can sometimes be pretty annoying. Kalau ikutkan diri aku yg sbnr, aku sound je "kids, silent please!" haha :DD ape slhnye beri pengajran pd bebudak utk berkelakuan lbh sopan di tmpt awam ;)

[z@ck] said...

hahaha
kalau aku...da lama aku tengking budak2 tu..
ptong stim org nk tdoq ja

Judiene said...

Khaleeqa ~ kalo ikutkan aku, nak tegur gak tp bapak dia ada daa. tak pasal2 drama sebabak la dlm train tuh. hahaha.

Judiene said...

Z@ck ~ kalo ko aku mmg caya ko akan tengking budak2 tuh. hahaha.

|arieza| said...

ahha typical kids :p slalunye yg below 2, krg ckit annoying, bila yg dh cecah 5thn ke atas tu, aduyai. leh meroyan!

Judiene said...

Arieza ~ hahaha. taw takpe. meroyan cam nak bunuh diri. ahahahaha!

si pOlan said...

tanya mista google.apa itu ADHD (:

Post a Comment

ShareThis

Template by:
Free Blog Templates